torsdag 16 juli 2009

Det går över det vet jag

Igår var jag och såg harry potter och halvblodsprinsen ^w^ filmen var nog den bästa av alla harry potter filmerna hittills, även om jag fortfarande inte riktigt kommer överens med hur de gestaltar karaktärer och scener osv. och sorgligt nog har de den värsta skådespelaren som huvudperson =w=;;;; en skådespelare swom faktiskt klara av rollen med galant betyg är Luna Lovegood X3 jag gillar henne skarpt, hon har verkligen lyckast fånga Luna, men det kan också bero på att harry ron och hermione vart tilldelade sina roller när de bara var (tja 11 anntar jag) då visste man ju fortfarande inte hur de skulle utvecklas så ja de gjorde en stor miss med harry där, men ron är dock ok tycker jag, hermione är alldeles för ja vad ska man säga "söt" blä!
iaf back to filmen, jag tycker att de valde bra scener att filma och att scenografi och kostym var faktiskt riktigt bra, jag gillade klädderna på "julbalen" (tror jag att det var :P), de var riktigt fina, men som vanligt jag tycker inte det är så mycket vikt vid magi, jag menar alla går runt i vanliga klädder vilket jag tycker är ytterst ovanligt för en trollkarl/häxa då de knappt vet hur mugglare klär sig, men å andra sidan tycker jag också det är ett sätt för redaktören (heter det så? XD) att vissa hurdan karaktären är, men fortfarande en törn i sidan :/ massa saker utelämnades men tja de får väll vara anntar jag :P nu vill jag hem och läsa harry potter XD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar