tisdag 21 juli 2009

ett hjärta skapat för en annan värld

kan man göra en värre upptäckt så nära inpå alla sluttentor? och kan man göra en lyckligare upptäckt för ett värkande sago-hjärta? NEJ! är svaret. jag har gått och hittat hela serien "alverfolket" (elfquest på engelska) på internet! jag är så lycklig, det är en serie som jag har varit mycket mer än förtjust i sen min syster kom hem med några sprida seriealbum efter en trip till västkusten med våra kusiner (gissa min avundsjuka då jag inte fick åka med). men aldrig en komplett serie, jag har minnsan gjort mitt bästa att få tag på varenda tillgängliga nummer jag har kunnat komma över, vilket har varit mycket svårt och dyrt vill jag lova, och ändå är den inte komplett :( jag tror det endast existera 17 seriealbum på svenska (vilket bara är en lite smakbit av vad som existerar) jag har dock läst allt tillgänglig på svenska och känn till min förtjustning då jag kunde låna en ny tryckt pocket (på engelska), med mer än vad album nummer 17 berättade, på biblioteket, men även där en ännu ej komplett samling. så nu har jag hittat den på internet och den är mer än komplett! jag kan bara säga att jag har en lång läsning famför mig ^w^ vilket kommer störa mitt tenta pluggande är jag rädd ^^;;; men jag ska göra mitt bästa att hålla mig för att gå till överdrift (vilket i mitt fall inte är ovanligt O.o)

jag lägger in länken här för de som är intresserade :) och syrran nu behöver du inte låna mina album ;)
http://www.elfquest.com/gallery/OnlineComics3.html
LYCKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar