lördag 4 juli 2009

Underbara Under

idag väcktes jag av dörrklockan kl 10:45, det var en snubbe från NHK som undra om vi hade TV, nej sa jag och såg nog värre ut än en drunknade. sen gick jag tebax te sängen och la mig ner men somnade inte om för jag ville inte sova bort hela dan, så jag låg och prata med Gema tills kl 11 då gick jag upp och tog en dusch. sen fukostade jag och efter det gjorde jag chokladbollar :) fick sån lust, sen innan hade jag skickat meddelande till henrik "idag åker vi till havet!" skrev jag. eftersom alla andra har vart upptagna idag så fanns bara henrik kvar att fråga så ja. men som vanligt var henrik seg så vi kom inte iväg förens 15:20, men innan det så fixade jag lite ändå, var och gav lite chokladbollar till min vän och prata lite med folk och jag fick ett vykort från Eleo så det var inte en illa väntan ändå. iaf fick vi oss iväg (insmorda i solsalva XD som de blekfisar vi är som inte vill bli kräftröda). ca 12 km till havet! jag är så bra!!!! så jag har alltså cyklat misnst 2,4 mil idag XD värsta hurtbullen!
iaf så kom vi fram till havet runt halv fem kvart i fem tiden, och jag började plocka stenar och slippade glasbitar i en påse som jag hittade i min väska X3 ojoj vilken enormt stor strand det var, vi hade tänkt oss att gå från där vi ställt cyklarna till en badstrand som var en bit bort (trodde vi) men i verkligheten var den en dagsfärd bort =,=;;; så vi vände tillbaka och började dra oss hemåt. vi cyklade till aeon och åt kappa sushi sen cyklade vi hemåt. påvägen så stannade henrik plötsligt till framför mig och jag tänkte "va nu?" och så peka han ut framför sig (kanske ska påpeka att det var mörkt vid det här laget) och så lös något till framför honom, en eldfluga! det var så coolt, första gången nånsin som jag sett en eldfluga, det var jätte vackert och riktigt magiskt, så jag får nog säga att trollsländan har halkat ner på en andra plats på min favorit-insekt lista :) jag är så glad att jag har fått se en ^w^ jag vill se mer! och det är nått som gärna dyker upp i japansk manga/film så det är nått som gör det än mer speciellt för mig.
och för att avsluta min underbara dag så fick jag komma hem till ett paket från sverige XD med mina flippflopp! jag älskar mina flippflopp X3 och vingummi! nomnom

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar