söndag 5 juli 2009

Insikt Utsikt

fick just en fläng, om mindre än två månader är jag hemma i sverige igen O.O jag kommer få träffa alla mina fina igen, jag saknar er en massa har jag lagt märke till och det gör mig så glad att jag snart kommer få träffa er igen :)

måste börja fixa iordning för hem resa :/ inte lika kul men jag ser lite fram emot det också faktiskt haha. jag tror jag har insett att jag ska åka hem och vill jag åka hem, om det hade varit att jag skulle stannat ett år till ja då skulle jag kanske inte haft lika mycket åka hem känsla. nu känns det kul att åka hem :) fast det känns tråkigt att åka XD jag är så vellig!

iaf är jag lycklig att jag kan åka till Taiwan och Hong Kong innan, det känns lite som en tröst för att man måste åka, istället för att ta ett direkt flyg hem får man en liten förberedande resa som talar om att nu snart måste du åka på riktigt. haha det är nästan mer pirrigt at åka hem än hit XD (ja, vellig som sagt)

Sofia vad sägs om att åka till Iwate och Tokyo? vi stannar i Akita från du kommer tills den tredje augusti (för att se kanto festivalen) sen åker vi till en kompis som bor i Iwate och hälsar på ^^ hon kan svenska så det blir kul ;) sen Tokyo! och tja Tokyo vet jag inte vad man ska göra än kolla upp vad du vill göra och så kan jag kolla upp det... jag vet vi ska gå på Ghibli muset!!! XD mwahahahaha wohoo! bra bra då vet vi vad vi ska göra :) vill du se tempel också? vi måste bada i onsen! det kan vi nog göra i Akita dock fufufu... hm måste lära mig vad glutenintolerant heter på japanska. ojoj vad jag är duktig att komma på saker, nu har vi massa att göra :D

Fugu!

2 kommentarer:

  1. Ville bara säga att jag var här och läste Din blogg. Jag hittade Dig via Marianne som är min kollega på skolan. Vi pratar Japan ibland eftersom min son har gift sig med en japanska för ett par månader sedan. Bröllopet var i Kyoto och min man var där, inte jag.

    Spännande att bo och studera i ett så annorlunda land. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren ^^

    Oooh Kyoto, måste ha varit ett fint bröllop ^^

    joda det är allt lagomt spännande må jag säga och en massa kul :)

    SvaraRadera