lördag 11 juli 2009

Lek och läskiga historier

idag har jag varit på happo-cho (tror jag har skrivit om det förr) det var riktigt trevligt även om jag fick reda på IGÅR! att jag skulle åka, men det var ok, jag kom upp på morgonen och (egentligen inte så förvånande men ändå) var först på plats :P
vi lämna AIU 8:35 och drog te happo-cho. anlände kl 10:00 och sen blev vi uppdelade i två grupper och tilldelade två olika klasser, först gick vi till fjärde klassarna presenterade oss och så och sen bar det av till andra klassarna, det var allihopa väldigt söta X3 haha jag tror aldrig jag har sagt så många "my name is" och "nice to meet you" i hela mitt liv! det är typ det enda engelska de kan de små barnen.

sen åkte vi till en resturang och åt fin lunch eftersom det var sista gången, och sen åkte vi till en "care center" och lekte med alla barnen där, det var jätte kul allaihopa var så energiska och pratsamma :) så jag hade kul.

Igår var det sommar festival här på AIU så de hade en liten mini festival och så, där man kunde göra massa saker som man kan på en riktig festival. så jag hade på mig yukata igår X3 det tog typ 30 min att klä på mig den och sen ytterligare 30-45 min att få mig att lämna rummet XD men jag gjorde det till slut och jag hade jätte kul :) och sen försökte vi oss på eldfluge-jakt men inga eldflugor ute kl 1 på natten XD så vi fick snällt traska hem igen, imorgon ska vi gå runt 8 istället precis efter solnedgången. då ska de tydligen vara ute :D

ja och så ikväll då ra, anledningen till att jag är lite skrajsen XD vi satte oss i tvättstugan och så började ämnet rulla in på spökhistorier och ja den enna läskigare än den andra, även om de inte var så läskiga från början så är jag utrustad med en allt för livlig fantasi och kan enkelt förvandla en buske till nått onaturligt (ja vad vill jag inte säga). kanske ska säga att under våran eldfluge-jakt så var vi tydligen smatidigt på nått slags modighet-test, eftersome det var kolsvart, och vi gick ganska mycket och skrämde upp varandra. iaf så pratade vi om spindlar ("kumo" på japnska) och kom in på att tala om björnar ("kuma" på japanska) och plötsligt rasslade det till i busken precis brevid och gissa om jag flög ur skinnet, skrek värre än... fast föresten vem kan skrika värre än mig?! XD iaf med det skriket så skrämde jag iaf resten som inte hade blivit skrämda av det plötsliga prasslandet. men det vissade sig att det var en i sällskapet som hade roat sig med att kasta en sten i buskarna bredvid oss för att skrämmas ( han skrattade gott), tyvärr fick hans upptåg joka (som förestän blev nästan mer skrämd än jag) på riktigt djävulskt humör, 7 minuter senare kastade HON en sten i buskarna intill ( vi skrek såklart) och sen gjorde hon nått så vidunderligt osnällt, eftersom hon gick bakom oss kanske jag ska påpeka, så smög hon upp bakom mig och grabba tag i mina fot-anklar (vad det nu är XD) jag skrek som jag skulle dö XD sen fick hon inte gå bakom oss längre.
vi kom tillbaka hel skinnade iaf :) och det är kul att berätta efteråt :P

2 kommentarer:

  1. Usch! de kan inte va nyttigt å skrämmas så :P hihi.
    Ja de e verkligen jobbigt å slänga! Självklart e ni väldigt välkomna :D Ska bli kul å få hem dig till svergie!! Kramar!

    SvaraRadera